2013. június 2., vasárnap

A lázadó

Veronica Roth: Divergent 2. : A lázadó



Fülszöveg:
Egyetlen döntésed hatására megváltozhatsz – vagy akár meg is semmisülhetsz. Minden egyes választásunknak megvannak a maga következményei – Tris Prior is megtapasztalja ezt, amikor nyugtalanság s zavar támad körülötte a társadalom valamennyi csoportjában. Meg kell próbálnia megmenteni a szeretteit – és önmagát –, miközben újra meg újra szembesül a fájdalom, a megbocsátás, az azonosulás, a hűség, a politika, a szerelem és a szeretet kérdéseivel.

Saját vélemény:
2 perce fejeztem be az olvasást. Hú. Most körülbelül ennyi a végéről a véleményem. Ezért talán kezdeném az elejéről. 


Maga a könyv cselekvései elég zsúfoltak voltak, néha elveszítettem a fonalat, de nekem összességében nagyon tetszett ez a rész is. Az előző részben gyakorlatilag a Bátrakat ismerhettük meg, meg még az Önzetleneket, de most ebben a részben az összes csoportnak nagy volt a szerepe, még a csoport nélkülieknek is. 


Az előző részben kicsit idegesített engem Tris, de most jobban megkedveltem őt. Nem, ne kérdezze senki, nem tudom az okát, mivel most is ugyanolyan idegesítő, feltűnően hősies, bátor volt, míg magát nagyon lenézte és a könyv feléig meg akart halni.

 
Tobias/Négyes az előző részben is nagy kedvencem volt, most is. Nagyon szerettem azokat a jeleneteket mikor többet tudhattunk meg abból, hogy ki is valójában ő, milyenek az érzelmei. Én nem hibáztatom őt, amiért megbízott az anyjában, mert szerintem ez teljesen logikus. Őszintén, ha én az ő helyében vagyok ugyanúgy viselkedtem volna Evelynnel. Mégis csak az édesanyja, akit hiába próbált gyűlölni, nem ment neki. Szerintem nagyon nehéz lehet megutálni azt a szülőnket, akit egy ideig jobban szerettünk, tehát én nem lepődtem meg a reakcióján, ami az anyját illeti. 



Kezdek arra a véleményre jutni, hogy a könyv végére nem is lesz annyira nagy gyűlölet Tris és Peter között, de majd meglátjuk mit hoz a sors, vagy inkább Roth. 



Nagyon megkönnyebbültem mikor Tris kibékült Christinával, mert nekik muszáj barátoknak lenniük. 



Most jutott eszembe, hogy minden szép és jót, DE mi lett Susannal? Lehet hogy én vagyok figyelmetlen,de nekem nem jött át, hogy neki végül is mi lett a sorsa. 



Ami Calebet illeti, nem tudom mit szóljak. Igazság szerint nekem eddig se volt annyira szimpatikus, de miután kiderült az árulás, (hogy is mondjam?) nagyon unszimpatikus lett. 



Cara és Tris kapcsolata érdekes volt. Most komolyan Tris azon bukott ki, amit Cara az orráról mondott, mikor neki már sokkal csúnyább, bántóbb dolgokat is mondtak?!? 


Ami az utolsó pár oldalon történt. Most komolyan gondoltam, hogy fontos dolog lesz az igazság, de azt az életben nem gondoltam volna, hogy egy bizonyos titok ilyen szinten kihatással lesz a könyv folytatására….

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése