2013. szeptember 10., kedd

Leiner Laura: Bábel

Leiner Laura : Bábel


Tartalom:
Bábel. A legnagyobb nyári zenei fesztivál, valahol Pápa mellett. Mi lehet jobb annál, mint tizenhét évesen, életedben először, egy hetet eltölteni itt a barátaiddal? A zárónapi koncert a Red Hot Chili Peppersé, és Zsófi többek között azért érkezik, hogy találkozhasson Anthony Kiedisszel. Na de addig még sok minden történik vele, Napsival, Abdullal, Hipóval és Szaszával az Európa, Ázsia, Afrika és Ausztrália színpad körül… Bábel. Ha voltál már fesztiválon, azért fogod szeretni, ha még nem voltál, azért.
„Nagyon örülök, hogy Laurának sikerült megjeleníteni és tökéletesen visszaadni a fesztiválok hangulatát, és kifejezetten tetszik a humora. Gratulálok!” Gerendai Károly, a Sziget Fesztivál alapítója


Saját véleményem
Egy rövidke mondattal tudom nagyon röviden jellemezni ezt a könyvet az én szemszögemből. „Imádtam minden egyes sorát.” És, ha nagyon őszinte szeretnék lenni, mert már miért ne akarnék az lenni, azért vagyok itt. Tehát, nekem a Bábel ezerte jobban tetszett, mint a Szent Johanna Gimi. Kövezzetek meg vele, de így van. Hogy miért? 

Az egész stílusa annyira magával ragadó! Csak azért nem olvastam el hamarabb, mert a hétvégén vízi táborban voltam, ahová nem vittem magammal a könyvet. 

Ami nálam 100%-osan bebizonyíthatta, hogy a kedvencemmé vált ez a könyv, hogy életemben először HANGOSAN felröhögtem a könyv humorán. Nem egyszer, nem kétszer. Leiner Laura előző könyveiben is elérte nálam a humor felső fokait, de ennél, kétségtelen, szerelmes vagyok a Bábelbe. De nem csak a könyvbe, az egész fesztiválba, és én is szeretnék ilyen barátokat, mint amilyen Zsófinak vannak. Napsi, Abdul, Szasza, Kolos, Hipó, a Punk, de még Boldi is. És nehogy elfeledkezzem a Chewbacca pólós srácról sem. DE, hiába tűnik minden tökéletesnek a fesztiválon, nem érezheted jól magad egy ilyen helyen jó társaság nélkül. Ez elengedhetetlen. 

Amiért plusz piros pont jár Laurának, az a szerelmi sztori. Igen, a könyv háromnegyedéig az olvasók 85%-a azt hitte, hogy Kolos lesz Zsófi álomhercege, DE végre nem a nyilvánvaló nyert, hanem a nehezebb utat választotta Zsófi is; ha akkor nem mondja el Kolosnak a Petra dolgot, nem tudom mi történt VOLNA. De a lelkem mélyén nekem mindig is Szasza volt a srác, aki Zsófi szőke hercege,nem pedig Kolos. Ne értsetek félre, nagyon bírom őt is, de róla levágtam, hogy neki Zsófiék túl gyerekesek, és hogy csak mint kishúg gondol rá is. 

Maga a Bábel elragadott engem, én soha nem vágytam egy fesztiválra sem, de most legszívesebben az Afrika és amerikai színpad körül bóklásznék a barátaimmal, sok jó tapasztalattal, jó zenével körülöttem. Tudom, ez sem sokkal különbözik a többi, mostani fesztiváloktól, de még soha senki nem írta le ennyire pozitívan még a negatív dolgokat is. 


Egy kicsit bővebben a szereplőkről: 

Zsófi: Mennyivel jobb főszereplő, mint Reni. Hiába hasonlítok jobban Renire a való életben(de azért nem vagyok teljesen olyan, mint ő!!), Zsófi zsebelte be az képzeletbeli voksomat. De ez a többi szereplőre is igaz lehetne. Zsófi nem volt annyira hisztis, mint Reni, ha hibázott valamit, ami elég gyakran megtörtént, próbálta menteni a helyzetet, nem várta a sült galambot, mint Reni az SzJG-ben. De persze, azért ő sem tökéletes, a „göndör” (bongyor), hajával, és a többi problémájával sem. 

Napsi. Na igen, sokan mondhatják azt, hogy ő Virág2, de ez egyáltalán nem igaz, mert Virág tényleg butuska volt, Napsi meg elég messze áll a műveletlentől, ő inkább az az igazi bombázó csaj, aki igenis tudja, hogy milyen jól néz ki, és ezt próbálja is a javára fordítani, az ízlés vékony határain belül. Amit nagyon jól tesz. 

Abdullah, alias Abdul. Abdul egy igazi bunkó, ha lányokról, csajozásról van szó, de a barátaiért ő is elég sok mindent meg tett. Még nem ért meg egy párkapcsolathoz, de ahhot nem hülye, hogy tudja, a barátság igenis fontos. Amit viszont el nem nyávogott Atesz miatt!! Aztán meg, miután megtudta, hogy Atesz nem is volt ott a Feszten…:) 

Kolos. Mint barát nagyon jófejnek tartom, de mint azt már pár sorral előbb is kifejtettem, őt már az elején sem gondoltam annak a pasinak, aki mi a főszereplő lánykánkhoz illene. Legyen csak barátok, és minden jó lesz.:) Örülök, hogy kibékültek Petrával, mert tényleg elég nagy hülyeségen vesztek össze, ráadásul két év után!!! 

Hipó, Hipó… Édes Istenem! Szerintem nincs nála rosszabb ember a világon, ha ezen a területen kémlelünk mások után. Még most sem tudok mit mondani. Még az első felében a könyvnek ez vicces volt, de a vége fele már csak a fejemet fogtam a sok hülye dolgán. Egyébként van amiben igaza volt, még ha nem is sokszor, de azért na!! 

Boldi, a Herczeg család másik, talán még őrültebb testvér tagja. Mondjuk már az elején is szimpatizáltam vele. Szerintem nem is akkora „barom”, ahogy Zsófi állította be a könyv első 50 oldalán, mert azért ő is tett egy-két elég merész dolgot…. 

Igen, direkt hagytam a végére Szaszát. Már akkor felkeltette a figyelmemet, hogy lesz itt valami, mikor még a bemutatkozásnál Zsófi kihangsúlyozta, hogy csak barátok. Én beleszerettem Szaszába, mert nekem feltűnt a gesztusok mögött, hogy ő nem is az akinek mutatni véli magát, a nagy csajozós!, na persze. Inkább csak nem akart senki mellett lehorgonyozni, mert már neki akkor is megvolt a választotta. Az esküvőn a csókos/szájra puszis rész annyira aranyos volt, hogy csodálkoztam is hogy eddig semmi nem volt közöttük. 
Talán ez lett a leghosszabb értékelésem az egész Moly tagságom alatt, de most volt a legtöbb mondandóm is.:)

1 megjegyzés: